خانه / اخبار / تکنولوژی الکتریکی هوندا برای همه‌ی مدل‌های جدید در اروپا به کار گرفته می شود

تکنولوژی الکتریکی هوندا برای همه‌ی مدل‌های جدید در اروپا به کار گرفته می شود

  • تکنولوژی الکتریکی هوندا، از این پس بر روی همه‌ی خودروهای جدیدی که توسط هوندا در اروپا راه‌اندازی شده، اعمال می‌شود
  • نسخه کانسپت EV شهری با تکنولوژی الکتریکی هوندا برای تولید در سال 2019 تایید شد
  • نمونه‌ی اولیه هیبرید CR-V – اولین SUV الکتریکی هوندا در اروپا – در سال 2018 آماده‌ی عرضه می‌باشد
  • سیستم مدیریت قدرت انتقال انرژی هوندا دستخوش آزمایشاتی با استانداردهای اروپایی در غرب فرانسه است
  • نخستین نمایش اتوشو، دیزل Civic، Jazz با ظاهری جدید و دو خودروی مسابقه‌ای پیشرفته را شامل می‌شود

12 سپتامبر 2017 – هوندا تایید کرده‌است که تکنولوژی الکتریکی اکنون در تمامی مدل‌های جدید خودرو در اروپا، ارائه می‌شود. این خبر توسط تاکاهیرو هاچیگو، مدیرعامل و رئیس شرکت هوندا موتور، در طول کنفرانسش در اتوشوی 2017 فرانکفورت اعلام شد.

هاچیگو از خودروی الکتریکی جدید هوندا، کانسپت EV شهری نیز رونمایی کرد و افزود: “این خودرو، یکی از آنهایی که در آینده‌ای دوردست تصور می‌شود نیست و تا سال 2019، اینجا در اروپا خواهد بود.” و با این حرف، تایید کرد که کانسپت تا دوسال آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد.

کانسپت EV شهری هوندا براساس پلتفرم کاملا جدیدی ساخته شده و تکنولوژی‌ای پیشرفته، به‌همراه طراحی ساده و در عین حال پیچیده‌ای را به نمایش می‌گذارد. لوگوی هوندا برروی کانسپت، نور پس‌زمینه‌ی آبی دارد که رویکرد جدید طراحی EV های آتی کمپانی را نوید می‌دهد.

در مقیاس جهانی، هوندا قصد دارد تا سال 2030 دو-سوم فروش خودروهایش متعلق به خودروهای الکتریکی باشد. در اروپا، سال هدف 2025 است؛ چرا که در آنجا توجه و علاقه‌ی خیلی بیشتری نشان داده می‌شود. هیچاگو این‌گونه تشریح کرد: “اینجا در اروپا می‌بینیم که نسبت به جاهای دیگر، روند الکتریکی شدن خودروها با سرعت بیشتری جلو می‌رود.” و نتیجه گرفت که برای نخستین نمایش جهانی “قدم بعدی” در استراتژی “چشم‌انداز الکتریکی” هوندا، اروپا مناسبترین مکان است.

به دنبال آن، فیلیپ راس، معاون ارشد رئیس هوندا موتور اروپا، نمونه‌ی اولیه هیبرید جدید CR-V را معرفی کرد و گفت: “این خودرو اولین SUV هیبریدی هوندا در اروپا بوده و در سال 2018 آماده‌ی عرضه می‌باشد.”

رانشگر هیبرید CR-V، راندمانی واقعی و رانندگی بی‌دردسری را به دنبال دارد. سیستم دو موتوره‌ی i-MMD (رانندگی چند-حالته‌ی هوشمند) به شیوه انتقال نیروی متداول نیازی ندارد – درعوض، یک واحد چند-حالته‌ی فشرده‌تر بهمراه یک قطعه‌ی تک‌دنده، به راحتی گشتاور را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند.

راس، کانسپت مدیریت قدرت هوندای جدید را نیز معرفی کرد؛ یک سیستم انتقال انرژی یکپارچه که می‌تواند الکتریسیته را به شبکه‌ی اصلی یا از آن توزیع کند. علاوه بر آن، جریان قدرت را از منابع تجدیدپذیر هدایت کرده و فعل‌وانفعالات باتری یک خودروی الکتریکی را که به Home متصل است، مدیریت می‌کند.

راس افزود: “در زمان مناسب، مدیریت قدرت انرژی Home را توسط باتری EV تامین می‌کند و تقاضا از شبکه‌ی اصلی را به حداقل می‌رساند. حتی می‌تواند انرژی ذخیره‌شده در EV را به شبکه بازگرداند تا خروجی‌ای برای مالک ایجاد کند.”

هوندا در آزمایشی در غرب فرانسه‌ شرکت دارد؛ به این صورت که در طرحی پایلوت واحدهای مدیریت قدرت نصب و راه‌اندازی می‌شوند. این آزمایش قسمتی از توسعه‌ی یک “شبکه‌ی هوشمند” منطقه‌ای است که تا سال 2020 کامل خواهد شد.

 

منبع: world.honda.com

تکنولوژی الکتریکی هوندا برای همه‌ی مدل‌های جدید در اروپا به کار گرفته می شود
5 (100%) 2 votes

درباره Shahab Ranjbar

کارشناس برق الکترونیک و MBA در مدیریت توسعه سازمان و منابع انسانی.

همچنین مطالعه کنید

توسعه ی آنود باتری های لیتیوم یونی به وسیله ی مواد اولیه ی جدید

باتری هایی که امروزه استفاده می کنیم به زودی ارزانتر، کوچک تر و سبک تر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =