خانه / اخبار / کامینز چند روز زودتر از تسلا، از تریلی الکتریکی AEOS خود رونمایی کرد

کامینز چند روز زودتر از تسلا، از تریلی الکتریکی AEOS خود رونمایی کرد

تریلی الکتریکی کامینز تنها چند روز زودتر از رونمایی تسلا، با نشان دادن نمونه‌ی اولیه،‌ تسلا را پشت‌سر گذاشت.

کامینز بعنوان قدمی در راه پروسه‌ی الکتریکی‌کردن که پیش‌تر اعلام کرده بود، از یک تریلی الکتریکی کشنده‌ی شهری دموی کلاس 7، در مرکز فنی تاریخی‌اش در کلمبوس ایندیانا رونمایی کرد.

این تریلی الکتریکی توسط یک باتری 140 kWh برای برد الکتریکی 160 km تجهیز شده، اما با پک‌های باتری افزوده تا 480 km نیز قادر به پیمایش می‌باشد. تریلی الکتریکی تسلا نیز گمان می‌شود که بردی بین 320 تا 480 کیلومتر داشته ‌باشد. موعد رونمایی آن اوایل مهر است، و به این معناست که کامینز در رقابت تریلی‌ الکتریکی پیشتاز است.

بنا به اختیار، یک افزاینده‌ی برد (موتورهای B4.5 یا B6.7 ) نیز برای بردهای طولانی‌تر در دسترس قرار خواهد گرفت.

“تریلی الکتریکی نشانگر، بجای موتوری 12 لیتری از یک پک باتری 140 kWh استفاده می‌کند. وزن رانشگر الکتریکی آن تقریبا معادل مخزن سوخت، سیستم انتقال پس‌پالایش (Aftertreatment Transmission) و موتور حذف شده است. وزن کلی اتاق آن حدود 34 تن است. این تریلی الکتریکی کانسپت با یک بار شارژ برای رانندگی درون‌شهری حدود 160 کیلومتر را می‌پیماید که با پک‌های اضافی باتری تا 480 کیلومتر نیز قابل افزایش است. رانشگر و تریلی به کامینز این فرصت را می‌دهند تا درباره‌ی پتانسیل ظرفیت الکتریکی وسایل نقلیه بزرگتر، چیزهای بیشتری فراگیرد.”

برای دستیابی به بالاترین بازده، کامینز از ترمزهای احیاکننده استفاده کرده و حتی بکارگیری پنل‌های خورشیدی را نیز درنظر گرفته است.

یکی از مهمترین بخش‌های این تریلی الکتریکی کانسپت، طراحی ایرودینامیک آن است:

” آینه‌های جانبی با سیستم دوربین داشبورد جایگزین شده تا درگ کاهش یابد. این تریلی با طراحی بسیار ساده‌اش، باعث شده تا درگ به میزان چشمگیری کاهش یافته و کف و بدنه آن نیز به خوبی عایق‌بندی باشد – بدون هیچ‌گونه نفوذی در رادیاتور جلو. ”

در طی رویداد، کامینز به موتورهای دیزل کارآمد جدید (X12 و X15) و تکنولوژی موتور گازسوز پرداخت و به یک موتور دیزلی کارسنگین انقلابی در سال 2020 نیز اشاره کرد؛ که نشان میدهد الکتریکی کردن تنها یکی از چندین رویکرد حاضر در استراتژی فعلی است.

جنیفر رامزی، مدیر ارشد فناوری شرکت کامینز بیان داشت:

” این نوآوری‌های فنی جدید، بر میراث 100 ساله ما در فراهم کردن بهترین راهکار برای مشتریان، برانگیختن توفیقاتشان و تلاقی با نیازهای همواره درحال تغییر بازار و صنایع بنا شده است. ما ردپای تکنیکی جهانی‌مان را برجای می گذاریم تا به گسترش دامنه‌ی وسیعی از انواع تکنولوژی‌های منابع قدرت ادامه داده و برای مشتریانمان قدرت انتخاب و راهکارهایی به ارمغان آوریم که تضمینی بر موفقیتشان و آینده‌ای پایدار است. ”

چه چیز در کامینز جدید است:

 

” مدیریت کامینز باور دارد که گوناگونی انرژی برای موفقیت آتی‌اش ضروری است. ”

اینها تعدادی از تکنولوژی‌هایی هستند که کمپانی پیشنهاد داده و یا درحال توسعه‌شان است:

 

دیزل پاک

کامینز همچنان در زمینه تکنولوژی دیزل پاک پیشتاز است و می‌داند که تا چند دهه آتی، موتورهای دیزل بهترین راهکار برای بسیاری از مارکتها خواهد بود. تازه‌ترین محصول، موتورهای دیزل کارسنگینی هستند که بسیار کارآمد و پایدار بوده و نوآوری کمپانی را در قدرت دیزل نشان می‌دهند که امروزه رایج‌ترین نوع قدرت در جاده‌ها است.

موتورهای نیرومند X15 و X12 سبک‌وزن، برای اینکه عملکرد و قدرتی بهینه داشته و همزمان از طریق استفاده از هواساز پیشرفته و کنترل سیستم سوخت، بهینه‌ترین مصرف سوخت را در رده خود داشته باشند، طراحی شده­ اند. هردو موتور از پس‌پالایش تک‌واحدی فشرده (Single Module Aftertreatment) استفاده می‌کنند که در ‌ازای پایینترین قیمت، طولانی‌ترین مدت میان دوره‌های تعویض و نگهداری را دارد. اقدامات کامینز در نوآوری دیزل‌ها همینجا به پایان نمی‌رسد – موتور کارسنگین بعدی در 2020 تایید می‌کند که کمپانی به ساخت موثرترین راهکار قدرت برای تریلی‌های باربری کلاس 8 متعهد است. با شکل‌گیری اخیر فناوری انتقال اتوماتیک ایتن-کامینز، مشتریان می‌توانند ایمان داشته باشند که کامینز نوآوری‌هایی پیشرو در زمینه فناوری یکپارچه‌ی رانشگر ایجاد خواهدکرد.

 

سوخت­های جایگزین و راهکارهای قدرت

کامینز در پروژه‌های تحقیق و توسعه‌ سرمایه‌گذاری کرده تا با بکارگیری بازه‌ی وسیعی از انواع سوخت‌ها، محصولات و راهکارهای فناوری را بسط دهد. کمپانی درحال ایجاد یک تکنولوژی اشتعال‌جرقه‌ای با بازدهی بالا است که می‌تواند توسط بازه‌ی گسترده‌ای از سوخت‌ها همچون اتانول، متانول، بنزین و … دوام و عملکردی مشابه دیزل داشته باشد و با سختگیرانه‌ترین مقررات انتشار آلودگی مقابله کند. کامینز به تحقیق درباره‌ی پایداری جایگزین‌هایی مانند سوخت‌های زیستی، سوخت‌های ترکیبی و هیدروژن ادامه می‌دهد. همچنین در پروژه‌های اکتشافی‌ای سرمایه‌گذاری کرده که بر غشای تبادل پروتون و فن‌آوری پیل‌ سوختی اکسید جامد متمرکز است.

 

گاز طبیعی

کامینز از قدیم در زمینه تهیه موتورهای گازسوز بعنوان گزینه‌ای پایدار، مقرون بصرفه و در دسترس، پیشرو بوده است. این کمپانی در طی رویداد، از جدیدترین موتورهای گازسوز با آلودگی نزدیک به صفر خود پرده‌برداری کرد. مصرف‌کنندگان نهایی خواهند دید که این موتورها عملکردی مشابه دیزل دارند و برای کاربرانی که بدنبال انتشار حداقل آلودگی هستند، این موتور مانند آخرین مدل دیزل پاک، انتشار آلودگی نزدیک به صفر دارد. در راستای یکپارچگی کلاس 8، این موتورها با تکنولوژی تحویل سوخت Blue-IQ کمپانی Agility ، سازگاری و مطابقت کامل دارند.

راهکارهای رانشگر الکتریکی

با رونمایی از تریلی الکتریکی کانسپت EV کشنده‌ی شهری کلاس 7، کامینز یک پک باتری مطابق با آخرین پیشرفت‌های علمی روز معرفی کرده و بهره‌وری انرژی و ظرفیت بازار EV را از نو تعریف کرده است. طراحی سبک‌تر و متراکم‌تر باتری اجازه میدهد تا شارژ را طولانی‌تر نگه داشته، مسافت پیموده بیشتری داشته باشد و مدت زمان شارژ نیز کاهش یابد. طراحی کانسپت تریلی الکتریکی شامل یک گزینه‌ی موتور- ژنراتور برای محدوده‌ی وسیع­تری از قابلیت‌هاست و به کاربران اجازه میدهد تا از موتورهای B4.5 یا B6.7 کامینز بهره ببرند، که مزیتی عمده نسبت به باقی سیستم‌های هیبریدی حاضر به شمار می‌آید. این گزینه‌های ارائه شده، در مقایسه با هیبریدهای دیزلی امروزه دارای 50 درصد صرفه‌جویی در مصرف سوخت هستند.

 

تحلیل، داده و قابلیت‌های دیجیتالی

مشتریان بدنبال فعل و انفعالات مناسب و منعطف، به ­روزرسانی‌های به­ هنگام و اطلاعاتی هستند که محصولات را ایمن‌تر، پربارتر و برای استفاده راحت‌تر می‌کنند. کامینز سالهاست که در بعضی بازارها سیستم­های تله‌ماتیکی ارائه می‌دهد، اما پتانسیل برای دیجیتال بسیار بیشتر از سیستم‌های تله‌ماتیک است و رشد بسیار سریعتری نیز دارد.

با درک این موضوع، در ماه مه 2017، کامینز سازمان داخلی جدیدی تشکیل داد که توسط شری اوهالم، مدیر ارشد اطلاعات کامینز، اداره شده و شتاب‌دهنده‌ی دیجیتال نامیده می‌شود. این تشکیلات جدید به­دنبال نوآوری‌های ساده است و با سریعترین و بهینه‌ترین سرعت ممکن، کانسپت‌ها را از مرحله ایده به مرحله تجاری‌سازی می‌رساند.

 

منبع: insideevs.com

کامینز چند روز زودتر از تسلا، از تریلی الکتریکی AEOS خود رونمایی کرد
5 (100%) 3 votes

درباره Shahab Ranjbar

کارشناس برق الکترونیک و MBA در مدیریت توسعه سازمان و منابع انسانی.

همچنین مطالعه کنید

توسعه ی آنود باتری های لیتیوم یونی به وسیله ی مواد اولیه ی جدید

باتری هایی که امروزه استفاده می کنیم به زودی ارزانتر، کوچک تر و سبک تر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =