خانه / وسیله‌های نقلیه برقی / خودرو برقی / خودرو هیبرید / موتور پلاس – قدرت دو برابر برای عملکردی هوشمندانه

موتور پلاس – قدرت دو برابر برای عملکردی هوشمندانه

با وجود این سیستم، موتور با راندمان حداکثر کار می کند و به دلیل وجود سیستم ترکیبی، با سوئیچ کردن موثر بین دو منبع قدرت، تلفیقی از راندمان بالای سوخت بنزینی و استایل رانندگی راحت را به ارمغان می آورد.


چگونگی عملکرد

 

 

1- شروع به حرکت و بازه سرعت کم تا متوسط
عملکرد موتور با راندمان انرژی فوق العاده و تُرک سرعت پایین
در حالت حرکت و کروزینگ نرمال از شروع حرکت تا بازه¬ی سرعت متوسط، وقتی که بهره وری موتور کم است و نیاز به قدرت بالا نیست، موتور سوختی (Engine) خاموش شده و ماشین فقط از طریق موتور الکتریکی حرکت
می کند.

 
2- حرکت عادی یا نرمال کروزینگ
عملکرد راندمان سوختی بالا از طریق استفاده از موتور سوختی (Engine) به عنوان منبع اصلی نیرو
قدرت موتور بین دو سیستم از طریق یک دستگاه تقسیم نیرو (Power Split Device) تقسیم می شود. یکی از این سیستم ها ژنراتور را فعال می کند و ژنراتور تولید برق کرده که در نهایت موتور الکتریکی را درایو می کند. سیستم دیگر نیز به صورت مستقیم چرخ ها را به حرکت در می آورد. نحوه ی توزیع نیرو بین دو سیستم نیز به صورتی انجام و کنترل می شود که اطمینان از بیشترین کارایی و بالاترین راندمان حاصل گردد.

 
3- شتاب بالا
شتابی با کلاس بالاتر به کارکرد همزمان هر دو موتور بنزینی و الکتریکی
زمانی که پدال گاز برای شتاب بالا فشار داده شود، نیروی الکتریکی از طریق باتری تأمین می شود. این نیروی الکتریکی موتور الکتریکی را به حرکت در می آورد و به حرکت موتور بنزینی (Engine) می افزاید و ماشین عملکردی بسیار تعاملی بین هر دو سیستم و داینامیک خواهد داشت و شتاب ماشین را بالاتر می برد و کارایی را افزایش می دهد.

 
4- کاهش سرعت و سیستم ترمز
بازیافت انرژی حاصل از کاهش سرعت
زمان کاهش سرعت یا ترمز کردن، چرخ ها موتور الکتریکی را درایو می کنند. این به این معنی است که موتور الکتریکی به عنوان یک ژنراتور high-output عمل کرده و انرژی حاصل از ترمز کردن ماشین را به یک منبع نیروی الکتریکی اضافی تبدیل می کند. این فرآیند با بهره وری بالا با بازیافت نیروی الکتریکی برای شارژ مجدد باتری توان بالا، به عنوان سیستم ترمز احیاکننده (regenerative braking) شناخته می شود،

 

 

5- شارژ مجدد باتری
حفظ سطح شارژ باطری
زمانی که باتری رو به اتمام باشد، با روشن کردن ماشین، ژنراتور نیز از طریق موتور روشن می شود و از طریق ژنراتور باتری ماشین شارژ مجدد می گردد. عملکرد این سیستم جهت ثابت نگه داشتن سطح شارژ باطری است.

 
6- ایستادن ماشین
خاموش شدن تمامی سیستم های نیرو
هرگاه که ماشین بایستد، موتور آن نیز جهت ذخیره ی انرژی به صورت اتوماتیک خاموش می شود.

 

منبع: Toyota-global.com

موتور پلاس – قدرت دو برابر برای عملکردی هوشمندانه
Rate this post

درباره سلیمانی

گرافیست و طراح وب سایت

همچنین مطالعه کنید

تاریخچه‌ی سیستم مسابقه‌ای هیبرید تویوتا (THS-R)

هیبرید THS-R: توسعه آغاز می‌شود اگرچه تویوتای پریوس از 1997 درحال فروش بوده است، اما …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =