خانه / وسیله‌های نقلیه برقی / خودرو برقی / خودرو برقی EV / آشنایی با مرسدس بنز کلاس B الکتریکی

آشنایی با مرسدس بنز کلاس B الکتریکی

این B-Class کار سختی خواهد داشت: هم باید یک خودروی برقی شایسته باشد و هم خصوصیات یک مرسدس بنز واقعی را داشته باشد. موتور الکتریکی 132 کیلوواتی به همراه یک باتری 28 کیلووات ساعتی توانی برابر 177 اسب بخار را فراهم می کنند. سیستم انتقال دایرکت درایو تک سرعته (بدون گیربکس) چرخ های جلو را می چرخاند و در تستی که ما انجام دادیم، این ماشین از حالت ایستاده در 6.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسید. کابین آن مانند بنزهای کلاس S، لوکس نیست، ولی به طور مطمئن قشنگ تر از رقبای خود از نیسان و فورد است. می توان گفت تنها ایراد وارده، پیمایش فقط 140 کیلومتر به ازای هر بار شارژ و شاخص EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا) آن MPG84 (مایل بر گالن) (یا 2.8 لیتر در 100 کیلومتر) می باشد. حداکثر سرعت آن نیز 161.6 کیلومتر بر ساعت و حدود قیمت آن می باشد.

بررسی اجمالی: مرسدس بنز کلاس B، یک ساب کامپکت هاچ بک است که مقداری ارتفاع بیشتری نسبت به همنوعان خود دارد و در نقاط مختلف جهان با موتور بنزینی عرضه می شود، اما در ایالات متحده امریکا تنها به صورت EV به بازار عرضه شده است و با قدرت 177 اسب بخاری که به دیفرانسیل جلو منتقل می کند و با وجود باتری 28 کیلووات ساعتی برای پیمایش مسافت 140 کیلومتر مناسب می باشد.

وصل کردن آن به برق 220 ولت برای حدود 2 ساعت، باتری را به قدری شارژ می کند تا بتوان حدود 90 کیلومتر مسافت را پیمود.

رقبای این خودروی الکتریکی 50 هزار دلاری، ب ام و i3، کیا Soul، نیسان Leaf و فولکس واگن e-Golf هستند. نقطه منفی در مورد B250e این است که همه ی رقبا به غیر از ب ام و، شروع قیمت پایین تری دارند و مسافت بیشتری را نیز به ازای هر بار شارژ می پیمایند. شورولت بولت الکتریکی جدید قیمتی یکسان با این بنز دارد اما بیش از 320 کیلومتر به ازای هر بار شارژ می پیماید و تسلای مدل 3 نیز برای پیمایش مسافتی در حدود بولت، به بازار خواهد آمد. اما این ماشین یک بنز است و مانند تمام مرسدس بنزها باید راحت، خوش ساخت و بسیار لوکس باشد.

جدید شده ها: این مدل که در سال 2014 با عنوان “B-class Electric Drive” رونمایی شد، تا به حال تغییرات بسیار کمی کرده است. Apple CarPlay و Android Auto به آپشن های مدیا پلیر اضافه شده اند اما برای استفاده از آنها نیاز به به روز کردن بسته ی صوتی تصویری به Premium 2 و یا Premium 3 دارد که 350 دلار هزینه برداشته و مانیتور بزرگتر 8 اینچی را برای سیستم اطلاعاتی و تفریحی ماشین به ارمغان می آورد. در سال 2017 این ماشین با عنوان ساده تر “B250e” به بازار آمده و مقرون به صرفه تر شده است. قیمت پایه ی این ماشین 1550 دلار کم شده و به 40825 دلار رسیده است.

 

 

دوست داشتنی ها: موقعیت صندلی راننده در B250e مقداری بالاتر و وسط تر از نرمال است که باعث شده سوار و پیاده شدن از آن راحت تر شده و رانندگی با این ماشین حسی تقریباً شبیه رانندگی با ماشین های کراس اور را بدهد و همچنین میزان دید راننده بسیار مطلوب باشد. کابین این ماشین هم مجلل و صاحب سبک است، البته در سطح مدل های گران تر و از کلاس C و E نیست.

سواری B250e منعطف و تحت کنترل است و هندلینگ آن حالت ورزشی و اسپورت دارد که رقبای کمی می توانند این ادعا را داشته باشند. سیستم ترمز “On-the-fly” آن که باعث شارژ شدن باتری شده باعث می شود که ماشین اصلاً سُر نخورد. البته در تنظیمات دیگر و حالت اسپورت آن که تمام قوای الکتریکی را به کار می گیرد، اجازه می دهد که ماشین همانند ماشین های دیگر بنزینی سُر بخورد. قیمت پایه ی آن هم از فول آپشن ترین نیسان لیف، 3هزار دلار گران تر است، اما آیا دلتان نمی خواهد که یک بنز داشته باشید؟

نکات منفی: پرستیژ مرسدس بنز به کنار، اما B250e بدون نقص نیست. واکنش کند آن باعث شده که شتاب آن به غیر از حالت “اسپورت” بسیار حس معمولی خواهد داد و حالت اسپورت هم بسیار باتری بیشتری مصرف کرده و در نتیجه مسافت طی شده را پایین می آورد. هرچند شتاب صفر تا صد حدود 7 ثانیه، بین ماشین های الکتریکی کند به حساب نمی آید ولی از این ماشین انتظار اینکه مانند تسلای مدل اس باشد را اصلاً نباید داشت. همچنین صندلی های عقب این ماشین با اینکه به راحتی خم می شوند اما کامل دراز کشده و افقی نمی شوند که همین امر باعث می شود نتوان با آن اقلام بزرگ را حمل کرد. اما مهمترین نمره منفی آن توان پیمایش مسافت 140 کیلومتری آن است. شورولت بولت الکتریکی که هم قیمت این ماشین است، توان پیمایش مسافت بیش از 370 کیلومتر را به ازای هربار شارژ دارد که بسیار کاربردی تر مخصوصاً در مسافرت های طولانی خواهد بود.

 

ترجمه: شهاب رنجبر
Ref: car and driver

آشنایی با مرسدس بنز کلاس B الکتریکی
Rate this post

درباره سلیمانی

گرافیست و طراح وب سایت

همچنین مطالعه کنید

هیوندای آیونیک الکتریکی 2017 (EV) – نقد و بررسی

هیوندای آیونیک وارد بازار شد و پس از مطلب آشنایی با هیوندای آیونیک که بیشتر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 3 =