خانه / وسیله‌های نقلیه برقی / خودرو برقی / پیمایش 50 درصد مسافت بیشتر با یک بار شارژ توسط فولکس واگن e-Golf 2017

پیمایش 50 درصد مسافت بیشتر با یک بار شارژ توسط فولکس واگن e-Golf 2017

توان پیمایش مسافت فولکس واگن e-Golf به 200 کیلومتر رسیده اما هنوز با شورولت بولت فاصله ی زیادی دارد.

شورولت بولت EV با قیمت 37495 دلار با توان پیمایش مسافت 380 کیلومتر، نسل جدیدتری از رقبای خود به حساب آمده و سایه ی سبزی بر روی دیگر خودروهای برقی مقرون به صرفه انداخته است. این خودرو رقبای ارزان تری دارد از قبیل نیسان لیف (با توان پیمایش مسافت 171 کیلومتر)، فورد فوکوس الکتریکی (با توان پیمایش مسافت 160 کیلومتر) و فولکس واگن e-Golf که مدل 2016 آن مسافت 133 کیلومتر را با یک بار شارژ می پیمود. اما صبر کنید! مدل 2017 آن با افزایش 50 درصدی به ازای هر بار شارژ 200 کیلومتر جا به جا خواهد شد.

این خبری نیست که رهبری شورولت بولت را به خطر بیاندازد، اما قاعدتاً این را نشان می دهد که فولکس واگن هم مانند نیسان و فورد در تلاش است تا بتواند به شورولت برسد. (میزان پیمایش مسافت به ازای هربار شارژ در نیسان Leaf 2017 و فورد Focus 2017 هم به طور قابل مقایسه ای به نسبت مدل های 2016 افزایش داشته است.) پیشرفت در میزان پیمایش گلف به پک باتری لیتیوم یونی 35.8 کیلووات ساعتی آن بر می گردد که در مقایسه با باتری مدل 2016 که با ظرفیت شیمیایی برابر، ظرفیت 24.2 کیلووات ساعتی داشت، پیشرفت خوبی داشته است. (برای مقایسه بدانید باتری شورولت بولت ظرفیت 60 کیلووات ساعتی دارد.) همچنین فولکس واگن برای این ماشین یک شارژر آنبُرد استاندارد 7.2 کیلوواتی قرار داده است که با اتصال به برق 240 ولت، در کمتر از 6 ساعت به طور کامل شارژ می شود. همچنین یک آپشن برای مدل های SE و SEL Premium در نظر گرفته شده که با یک شارژر فست شارژ DC بتوانند در یک ساعت، شارژ باتری را به 80 درصد برسانند.

فولکس واگن موتور الکتریکی این ماشین را نیز به روز و قوی تر کرده و به قدرت آن 19 اسب بخار اضافه شده و گشتاور آن نیز 20.32 نیوتن متر افزایش داشته و به 134 اسب بخار و 290 نیوتن متر رسیده است. همچنین شتاب صفر تا 96 آن طبق اعلام فولکس واگن 1 ثانیه بهبود پیدا کرده و به 9.6 ثانیه رسیده است. البته مدل 2016 e-Golf که ما اخیراً تست کردیم، شتاب 9.4 ثانیه داشت که نشان می دهد آمار و ارقام فولکس مقداری محافظه کارانه است و هنوز فولکس واگن e-Golf را به عنوان خودرویی سریع نمی توان در نظر گرفت. بالاترین سرعت این خودرو 149 کیلومتر بر ساعت است که البته مانند هر خودروی برقی دیگر، رانندگی با بالاترین سرعت آن به سرعت باعث خالی شدن باتری می شود.

گلف مدل 2018 را امروز سوار شوید!

اگر فولکس واگن e-Golf طراحی متفاوتی با مدل بنزینی آن دارد به این دلیل است که چراغ های جلو و عقب جدید شده و سپرها و گلگیرهای جلو تغییر کرده اند. در حالی که گلف های بنزینی این تغییرات را تا مدل 2018 نخواهند کرد که همین مطلب حداقل برای چند ماه آینده استایلی تک به e-Golf می دهد.

در طراحی داخلی فولکس واگن e-Golf مجموعه ای از تمامی تکنولوژی های حال حاضر فولکس واگن استفاده شده و به طور مشخص می توان به مانیتور 9.2 اینچی لمسی و بزرگ آن که در داشبورد تعبیه شده اشاره کرد. همچنین این سیستم امسال یا سال آینده بسیار هوشمندتر خواهد شد و مجهز به سیستم تشخیص حرکت راننده می شود. این سیستم به کاربران این امکان را می دهد که با حرکت دستشان ساختار صفحه نمایش را از حالت افقی به عمودی تغییر داده و ایستگاه های رادیو را تغییر دهند و همچنین توسط تکان دادن دستشان به سمتی بر روی هوا، آهنگی را عوض کرده و به موسیقی دیگری گوش دهند. ما این سیستم را تست کردیم و از درست کار کردن سیستم آن مطمئن شدیم، اما به هر حال یک سوال بزرگ همراه آن است که آیا این سیستم اصلاً کاربری لازمه را دارد؟ و یا اینکه آیا اصلاً وجود این سیستم ارزش این همه زحمت و خرج های انجام شده را داشته است؟

جدا از این سیستم هوشمند، فولکس واگن e-Golf می تواند به صورت آپشن اضافه، سیستم هوشمند پیشرفته تری را نیز داشته باشد که در این آپشن، مانیتوری 12.3 اینچی دارد که اطلاعات رانندگی و مسیریابی و اطلاعات موسیقی در حال پخش را به طور کامل نشان داده و مانیتور می کند. سیستم اخطار خطر تصادف از جلو و به همراه سیستم ترمز اورژانسی اتوماتیک، برای عکس العمل نشان دادن در مقابل عابرین پیاده، خودروهای دیگر، حیوانات و اجسام در حال حرکت تعبیه شده که میزان خطر را به شدت کاهش می دهد. همچنین سیستم های پیشرفته ی دیگری نیز در این ماشین به عنوان آپشن مورد استفاده قرار گرفته اند، از قبیل: داشبورد تمام دیجیتال، کروز کنترل قابل تطبیق با محیط، سیستم مانیتورینگ وسایل نقلیه ی دیگر در نقاط کور (کنار و عقب خودرو)، سیستم اتوماتیک تغییر نوربالا و نورپایین و سیستم هوشمند اتوپارک خودرو.

سال گذشته، شروع قیمت e-Golf SE، نزدیک به 30 هزار دلار بود (قبل از اضافه شدن مالیات 7500 دلاری دولتی آمریکا و یا هزینه های مالیاتی مروبط به هر ایالت). اگر مدل 2017 آن همان قیمت را با توجه به پیشرفت امکانات حفظ کند، می تواند بسیار بهتر با شورولت بولت رقابت کند زیرا با قدرت مقداری کمتر، مبلغ 7680 دلار ارزان تر خواهد بود که این مطلب بسیار فاکتور رقابتی با اهمیتی خواهد بود.

e-Golf، یک خودروی برقی قابل قبول است. شاید از ابتدا طراحی آن مانند شورولت foil برای الکتریکی بودن ماشین نبوده و طراحی ها بر اساس بنزینی بودن آن صورت گرفته، اما مشکلات طراحی بسیار کمتری به نسبت اتومبیل های کامپکت دیگری که ابتدا مدل بنزینی آنها طراحی شد و سپس الکتریکی شدند، دارد. باتری کاملاً خارج از کابین قرار گرفته و فضای کابین را محدود نکرده و در تست رانندگی e-Golf، رانندگی بسیار لذت بخشی را تجربه کردیم، همانطور که با گُلف معمولی راحتی رانندگی را تجربه کرده بودیم، گلف که ما آن را یکی از 10 ماشین برتر 2017 نامیدیم. احتمالاً فولکس واگن از اینکه ما بگوییم که شورولت بولت هم به عنوان رقیب e-Golf در لیست 10 ماشین برتر 2017 قرار دارد اصلاً خوشحال نخواهد شد، اما به طور مشخص می توانیم به اینکه e-Golf یکی از به صرفه ترین خودروهای برقی جهان در سال 2017 است، اشاره کنیم.

 

منبع: Car and Driver

ترجمه: شهاب رنجبر

پیمایش 50 درصد مسافت بیشتر با یک بار شارژ توسط فولکس واگن e-Golf 2017
Rate this post

درباره Shahab Ranjbar

کارشناس برق الکترونیک و MBA در مدیریت توسعه سازمان و منابع انسانی.

همچنین مطالعه کنید

هیوندای آیونیک الکتریکی 2017 (EV) – نقد و بررسی

هیوندای آیونیک وارد بازار شد و پس از مطلب آشنایی با هیوندای آیونیک که بیشتر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =